Söndagsstädning

Det är så skönt när man kommer till ett helt nytt ställe och det känns som att komma "hem"...!
Inte för att jag lärt känna staden än, men själva huset har jag idag nyfiken nosat på, med både skurtrasa och fönsterputsmedel! And I Looove it ... !  Det är små och ibland trånga rum, men med en "själ" som ni kommer att älska om ni kommer hit. Sängarna är "from heaven" och frukosten kommer att kittla även den kräsnes smaklökar!
 
Vi går igenom varje rum med "tandborste" och verkligen storstädar så att det ska vara skinande blankt när första gästen anländer på torsdag.
 
Innan dess ska vi ha lärt oss allt om utflyktsmål, restaurangtips och dörrar och larm:-) Har vi otur kan larmet gå och då kommer polisen...
 
...kanske råkar jag komma åt knappen nån kväll då jag är ensam...;-)??
 
Så här ser det ut just nu utanför mitt fönster. Rätt så folktomt en regning söndagnatt..
 
Hoppas på bättre väder i morgon då vi ska ut och köra Scooter och bekanta oss med omgivningen!
 
På återseende. (Orvaarr - om man säger orvar lite slarvigt, skorrande och med två A, så låter det som att man kan säga en trevlig avskedsfras på Franska)
 
1 Biggan:

skriven

...blir nice att följa ditt äventyr Åsa
ha det nu helt enkelt bara bäst & lycka till
Kram Biggan

2 Helena Lindvall:

skriven

Men så mysigt det ser ut, finfina rum. Oj vilken resa du gör nu. Ska följa bloggen med intresse. Ha det så roligt och jobba inte ihjäl er, kom i håg att njuta för ni är ju trots allt i Frankrike! //Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: