Tankar för dagen

Det har varit så intensivt de senaste dagarna här i Antibes, så jag har inte ens hunnit skriva blogg.
 
Dessutom har mitt tangentbord fått för sig att jag ska skriva på engelska, så den skriver lite hejsanhoppsan och autokorrigerar orden hela tiden. Och alla ord är understrukna med rött! Som då jag stavar fel. Så det här kan bli hur som helst. (Har svenskt tangentbord, har varit under inställningar och markerat svenskt, men lika förbannat så blir säger "sager" och märker "marker". Kan någon hjälpa mig tar jag tacksamt emot tips!)
 
Ibland önskar jag att jag hade autokorrigering i livet. När jag är på väg att säga något och tänker, "att det här blir fel", men märker det i sista sekunden, så det har hunnit lämna hjärnan och nått ut till munnen som bara säger det, utan att jag hinner lägga i backen. Kan bli lite pinsamt ibland. Fast oftast blir det riktigt bra! Jag är spontan helt enkelt. Inte då jag känner mig stel, trött, obekväm, uttråkad eller stressad. Då har jag inte tillgång till något av det spontana i min hjärna.
 
På tal om spontan... jag har just inlett en konversation med en ny bekantskap, där jag har bestämt mig för att vara fullt ut mig själv. (inkusive spontan!) Vad har jag att förlora liksom?! Det har ibland hänt att mitt "rättframma" sätt har skrämt iväg folk. Ärlighet/öppenhet och att vara "icke tillgjord" verkar få folk att bli rädda. Kanske för att vi är så vana att leva med fasader, "tysta leken" (ni vet då alla vet att man borde prata om nåt, men ingen säger ett ord) eller det här "spelet" som ska pågå när man är på väg att skapa en ny kontakt. Kanske är det DET vi är rädda för...att komma någon nära? Att visa sig själv fullt ut?
(blev lite djupt ikväll, men det är sånt man hinner fundera på när man dammsuger, skurar, tvättar, diskar, handlar osv.)
 
Har haft besök av några fler från Piteå (blev ni förvånade??) Bl.a Gunnar som är bekant både från scenen men också från Piteå-Tidningen. Han tog bilder till ett reportage som ev. kommer att bli framöver. (Men inte en enda svettig städ-bild tog han... nej, bara på när jag handlar baguetter, går på marknaden och köper färsk frukt och serverar frukost. Och målat mig hade jag gjort - vilket jag inte annars hinner göra på morgonen. Fasaden Åsa, fasaden...) Han har lovat att skicka över lite bilder senare. Så ni ska få se...
 
Han är fotograf, så han vill helst vara bakom kameran, men här lyckades jag fånga honom samtidigt som en annan i sällskapet fångade dagen.
 
 
...och ingen sann fotograf som inte fotar maten! (även om ALLA gör det nuförtiden hela tiden) En jättetrevlig kväll ute på restaurangen Le Jardin där vi var miljöbovar och åt jätteräkor! Tack för god mat och trevligt sällskap!

och så här kan det se ut en morgon på Rue Sade efter frukost... någon kollar på utsikten, människorna och den fantastiska miljön (ok - han väntar på taxin) någon sms:ar med sina barn (läs kollar Facebook) och någon tar ner en ukulele från väggen och drar en låt (ok - DEN är ovanlig!)
 
 
Sen kom goda vännerna Mio och Sebastian på besök! De bor i Nice, bara 30 minuter bort, så det var mer en snabbvisit - men roligt hade vi den korta tiden vi sågs! Här på en promenade runt "byn" (om man jämför med Nice) Rivierans Guldgossar!
Skönare herrar får man leta efter! (oj, misstolka nu för fan inte det där)
Eller vad säger ni om Sebastians kommentar på Facebook: våran porrfilm hade kunnat heta "En dubbel i Antibes". När jag läste det idag så skrattade jag högt! Medans säkert andra fnyser. Men jag älskar deras sjuka humor! (ni har sett filmen "En enkel till Antibes", va?:-))
Önskar att fler fick förmånen att umgås med friska fläktar!
 
Vi hann även bestämma att vi ska köra en liten show tillsammans nästa år jag och Mió. Bara en helg, inget storprojekt, utan bara lilla salen på Kulturens Hus i Luleå. Den ska få handla om bl.a rädslor.
Och med tanke på det liv jag lever just nu, så tränar jag ju. Att utmana mig själv. För egentligen är jag både livrädd och jätteglad på samma gång! För vad..? Ja, det tar vi en annan gång.
 
Avslutar med en bild från en strand jag åkte till idag... så skönt med eget utrymme! (kan bero på mulet väder och att klockan var 18..??)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: