Tre veckor hemma.

Nu är jag på väg tillbaka till Frankrike. Har varit på resande fot just nu i 13 timmar och är bara i Stockholm än. Och då har jag ändå flugit. Hade kunnat köra bil ner på den tiden. Nåväl, bara sitta på flygplatsen har sina stunder också. Promenera, Facebooka, Blogga, läsa tidning, gå på taxfree, prata med andra förseningsresenärer och äta. Stort teknisk fel är ju bättre att uppleva på Arlanda än i luften.

Tre veckor drygt har jag varit hemma. En del har blivit glada av att se mig och andra har nästan blivit lite provocerade... " hade inte du flyttat till Frankrike .?" "Nej, jag har inte flyttat, jag jobbar där i några månader i sommar. Och ja, det var trevligt att se dig med :-)"

Att vara hemma i Piteå när det har stått i Piteå-Tidningen att jag ska vara  på franska Rivieran, det är konstigt för en del. Det kan bero på att Bengt Larsson på PT, en gång i tiden har svurit på att allt som står i tidningen är sant. Och jag vill inte bli osams med nån i Mattisborgen. Nån fler kanske jag ska säga.

Nåväl. Intern inledning på dagens blogg för er boendes utanför Piteå. Jo, jag har några läsare utanför Piteå-Tidningens spridningsområde...törs jag påstå utan att spela över...

Piteå, eller Norrland har bjudit på många fina upplevelser. Några av de bästa minnena är självklart möten med barnen, vistelse i stugan med systrar och hund, öppen eld, sval kvällsluft, långa samtal och långa nätter. MED sömn.

 

 

Även surströmming, rökt abborre, båtutflykter,

 
 

tjejfester med duckface,

 
myggbett, skitig och underbar hund,
 
goda vänner på besök och en dejt(!) och... nä. Ingen idé att skriva nåt mer där, för ni kommer ändå att sluta läsa och undra VEM..?!

Men glöm det... :) än har tanten inte torkat ihop! Alltså, jag menar blivit gammal, torr och tråkig. Även om en del i släkten gav en puff i röven och tyckte att jag skulle sluta upp med att vara "Gammel-nucka".(ännu ett Piteå-ord) Så jag får tacka dem för puffen och se om det leder till nå´t.

Men veckorna här hemma har också inneburit många trevliga jobb! Föreläsningar, men mest underhållningsjobb. Glömmer nog aldrig Round Tables riksmöte i Lycksele. Så annorlunda och helt galen stämning. När folk står på stolar/bord, sjunger med och klappar takten, redan vid första låten, så vet man inte om de bara hade bestämt sig för att ha ett sjujäkla party, eller om jag just då var Sveriges i särklass bästa sjungande komiker (ok, nu spelar jag över... lite bara) Förmodligen var de partysugna.

Lastbilsflak, garderober, stolförråd och andra märkliga platser har varit mina loger (serien "Mina Loger" finns på Facebook:) Och med loger menar jag inte Round Table eller Rotary.

Men sammanfattningsvis har det varit en period för uppladdning. För även om planet är försenat så är det dags för mig att kavla upp ärmarna och ta mig lite skurvatten över huvudet och avlasta Cia i nästan en månad.

Nu dags att boarda!

 

 

 

 

S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: