Piteå åkte hem

När man har vänner på besök i huset så blir det mer disk (de köper vin och ost och choklad och...) och det blir mer prat och skratt också! Och när de skulle åka hem i morse så ville första gänget ha frukost kl. 06.30. Om jag inte älskade hela bunten hade jag sagt nej :-)
 
Se så mätta och glada de ser ut kl. 07 när de åkte! (att se mätt ut kanske inte är nån komplimang om man har nojjor, men de här godingarna är mina vänner, så de fattar!) Pyschan, Mari, Bryggmans kap och Bryggman själv. Ni berikade mina dagar här i Antibes! Tack för Calvadosen och Välkomna tillbaka!!
 
(Mari som för övrigt hade sin väska på Rhodos hela helgen eftersom de på Luleå Airport - ((varför heter det inte Kallax??)) inte kunde skilja på Stockholm och Rhodos.)
 
 
Bara en timme senare var det dags att vinka av nästa gäng pite-bor. Man tror man känner folk, men numera vet jag också att Sara jobbar med Micke, trots /tack vare att de varit tillsammans i 17 år (och ser så unga ut?!) och jag vet att Per fått sitt pellets-lass levererat till min kusin, hans namne. Och att Grethe gärna dokumenterar det mesta med sin kamera. Otroligt härliga möten, samtal och människor. Tack för att ni bidrog till denna härliga stämning i huset i helgen!
 
 
Efter de åkt, så gick jag faktiskt och la mig en liten stund, så skönt! Då jag vaknade var kl. bara halv tio och då hade syrran börjat städa rummen. Men då gav jag henne ledigt (!) tänk att hon är här på sin semester och jobbar frivilligt. Det är syskonkärlek det! Så hon gick ut och utforskade stan själv.
Efter jag fixat klart i huset, så möttes vi upp och åt en sen lunch tillsammans... i SOLEN! Så fantastiskt härligt efter intensivt regnande!
 
Och sen drog vi iväg med Scootern en sväng runt Cap d´Antibes och mot Juan Le Pain. Här på väg...
 
 
Men där blåste det så mycket att vi var tvugna att gå in i affärer...
 
Just i den här affären handlade vi knappt nåt... (ghaaahaahaaa...! Jag borde bli komiker som är så jävla fyndig)
Eftersom stormen kom till byn, så återvände vi hem igen. Frossade i Crepes med Nutella (jisses vilken bomb!) och sen lite datajobb, förberedelser för nya gäster, skype-samtal med Cia för uppdatering inför veckan då vi byter plats här i Antibes (Hon kommer hit och jag åker hem och jobbar)
 
Och till sist en sen middag på lite skink-rester. Jag hade oturen att köpa lite för mycket skinka häromdagen, då jag trodde att 20 skivor skinka skulle vara lagom till ca: 10 gäster. Var bara det att skinkan var gigantisk och dessutom skuren i tjocka skivor. Handlade nog upp skink-budgeten för resten av månaden under denna helg. (Det får jag äta upp. He he)
 
Nu till det näst bästa jag vet: Soooova!
 
 
 
 
 
1 Henny:

skriven

Jag var på kurs förra veckan och hörde då att du skulle vara där på jobb, de väntar ivrigt på dej :-)

Svar: Jasså? Var det ett NLL-gäng? eller Kommunen eller? jag har några jobb nu närmaste veckorna:-)
Åsa Ivarsdotter

2 Henny:

skriven

Det var med på kursen i hemsidestillverkning för nån PRO-förening i Västerbotten. Vet inte om det säger dig nånting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: