Service

Så var det dags att servera första gästen första frukosten. Hade tänkt fotografera mästerverket, men det glömde jag! Alltså inte gästen utan själva maten. Även om hon säkert är ett mästerverk hon också. En "dam" från UK, som är artig och tystlåten.
Som kontrast till det tystlåtna, kom ett litet gäng svenskar, som på ett otroligt härligt sätt bara landade här och var självklara i huset! Många skratt och mycket prat, så härligt! Behöver jag säga att de är från Göteborg..? (Ni som känner mig vet att jag går igång lika mycket på  "Göteborschkan" som på Kalixmålet)
 
Sen tänkte jag mig en promenad, ta helt ledigt en stund helt enkelt, tills jag kom på att det var en del att handla för frukost i morgon. För då har en gäst blivit sex. (konstig mening, men ni fattar säkert. Ska jag skriva blogg på kvällarna när jag är trött lär det blir så här)
 
När jag handlat så tog jag kameran och gick en stund, medan jag väntade på sista paret från Tyskland som skulle komma i afton.
 
Och på tal om kameran -
det ni ser är "what I see, is what You get". Jag kan alltså inte öppna bilden och redigera den. Eller rättare sagt jag ids inte lära mig. Så det är bilderna direkt från kameran, utan filter och beskärningar. Ungefär som jag brukar beskriva mig själv. Fast då är det mer "what you see is what you get".
 
Det här är bara ETT foto från denna vackra plats på jorden. Jag tror jag börjar bli kär...
 
 
 
Nu är alla sex gästerna (!) incheckade och jag ska gå upp till takterassen och njuta av utsikten över ett Antibes i kvällsbelysning.
 
Jag har ett lyckosamt liv för tillfället!
 
 
1 Carola:

skriven

Det är så underhållande att läsa din blogg Åsa! Och jag förstår att du börjar bli kär... Det blev jag också. Både i Antibes, Rue Sade B&B och en fransman. Eller det var faktiskt två ;-))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: