Sortering och frottering

Det blev sent igår och tidigt i morse. Sen som vanligt en intensiv dag, trots ganska få gäster, men då kunde vi ta tag i sånt som legat och väntat och som kommer att förenkla senare, t.ex städsortering (önskar att det här stället hade källsortering, men icke, här kastas allt huller om buller och miljömänniskan i mig skruvar på sig varje gång jag blandar fruktskal och plastflaskor)
Städsortering alltså - så man slipper dra onödiga saker upp och ned  för dessa trappor. Jag har som vanligt full koll på allt:
Eller så inte.
 
Kl: 11.00 ringde Radio Norrbotten och intervjuade mig i direktsändning. Jag hade nästan glömt bort det, så ca 15 sekunder före vi gick ut i sändning fick radioprofilen från P4 Norrbotten, Ann-Christine Wallner Hoppe tag på mig och det gick som vanligt bra med en proffsig journalist! Vi pratade förstås om varför jag var här och hur det var osv. Ni som läser bloggen vet mer än radiolyssnarna om jag säger så. Man får ju ändå skärpa till sig. Kan ju  inte berätta detaljer som vad som händer när man stretchar på en badstrand t.ex.
 
Sen lite fix med det trådlösa nätverket här och några ärenden på stan. Sen var vi redo för beachen igen! Jag var så trött, så jag tog ett snabbt dopp och sen small jag av på handduken. Ingen risk för att bränna sig för klockan hade hunnit bli 16.00 innan jag strandade likt en säl på rivierans sand.
Sen säger Cia att jag snarkat ..! (ligga på rygg, efter flera dagars hårt arbete, lite nattsudd och vin, kan resultera i både snarkning med öppen mun och lite dreggel om man har otur)  Men jag tror henne naturligtvis inte. Jag sover alltid tyst och vackert som en liten prinsessa och mina fisar luktar alltid smultron. (och allt jag säger och skriver är naturligtvis alltid med sanningen överensstämmande.)
 
Sen fick vi fint besök från Villa Asmondée (www.villaasmondee.se) fast en i familjen är väl mer känd från annat än från att vara delägare i ett litet pensionat (eller vad man nu ska kalla det.. de hyr ut små studios här i Antibes i alla fall). Claes och Cia är bekanta från teatervärlden. Här med dotter och fru:
 
 
Ja, är det inte Henning Mankell är det Claes Månsson. Den där Cia hon rör sig bland gräddan. (och jag följer med som en liten mellanmjölksblandning men är så nöjd ändå!) Så imorgon ska vi hälsa på och se hur de har det på sitt lilla pensionat.
Men innan dess ska jag hämta syster yster på flyget! Hon har tyvärr för stor packning för att åka Scooter, men Cia skjutsar mig till flyget och jag åker buss tillbaka och guidar oss "hem".
 
Vi skulle på stand-up ikväll (inte på franska, men väl på engelska)  men annat roligt kom emellan och så kom vi på att vi var hungriga (igen!) så vi gick ut och åt istället. Nåt litet bara:
 
Vi har ju ändå en diet att tänka på.. hrm....Och trappor att springa i (så det kan vara bra att ladda lite)
 
Och här vinkar familjen Månsson när de går. Det gör jag med. Finner icke mer inspiration denna kväll. Men får be att återkomma!
 
(Det kommer att bli många trappbilder i sommar, men den är ju så vacker den här vyn)
 
 
 
1 pia:

skriven

Vilken härlig resa,och allaupplevelser...den gammla damen m guld skorna var så söt.....ha det gott...kram

2 Britt Inger Svanborg :

skriven

Så härligt! Dina blogginlägg förgyller var dag. Ser fram emot morgondagen. Fantastiskt att "våga språnget" och bara sticka iväg. Förmodligen mycket jobb men vilken upplevelse!!

Svar: Tack!
Åsa Ivarsdotter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: