Tankar

När jag gick i hamnen igår så fantiserade jag om hur det skulle vara att bara gå där och plötsligt så kommer det en vacker man och erbjuder en drink på sin privata yacht, kärlek uppstår och så flyttade jag in där. Och han är så rik att vi kan ta hans privata flyg och hämta ner mina kompisar från Sverige när jag blir sugen på att umgås med syrror och mina närmaste vänner. (jag har SJUKT bra fantasi, eller hur?? Fast jag övar ju på det i mitt yrke så!)
 
Men ingenting hände igår, trots den franska atmosfären där allt är "Sjötääme" och "Amor". Den enda som hälsade med "Bonjour Madame" var mannen som satt vid den här båten:
 
 
Han var säkert 75 och tandlös. Men inte tanklös. Han rymmer säkert en fem-sex liter i den lilla utombordaren. Nåja, vad är väl en yacht... säkert långtråkigt och trist och...
 
 
Nä, nu över till verkligheten!
 
Jag har rätt bra lokalsinne, men när gränderna ser rätt lika ut, så är det inte alltid så lätt att komma ihåg vart det var man gick. Håller man sig till turiststråken så är det busenkelt. Men jag vill ju utforska heeeela Antibes!
 
Först gick jag hit:
 
Men det var en återvändsgränd, så då hittade jag hit:
 
 
och sen kom jag fram till:
 
 
Men där tog det stopp, så då gick jag till en lite större väg:
 
 
och såg sen ljuset i tunneln:
 
 
och lite till uppförs:
 
 
och då var jag framme vid vattnet. då vet jag vart jag är!
 
 
då var det bara runda hörnet och...
 
så var jag hemma igen!
 
 
Där är lilla gränden och knivbutiken! Allt väl!
 
 
Det där var bilder från igår. Idag har jag mest varit inne för det har inte varit lika vackert väder idag, så jag har passat på att pyssla lite i huset. Och checkat in och ut gäster, vinkat av två härliga göteborgare - får behålla en tills i morgon:-) Sen är det ett par från Tyskland som är här och en man från Singapore. Och imorgon kommer det fler svenskar och nästa dag gäster från Canada. Det blir säkert härliga möten!
 
Avslutar dagen med ett litet filmklipp från mitt fönster. En del tycker nog att de franska vinerna är lite väl goda och att det är "Lördag hela veckan".
Kan bara meddela - han spillde ingenting!
(försökte lägga in själva klippet - men gav upp. Blev en länk istället)
 
 
Over and out!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: