Besök

Så var det dags för nya pite-bor att anlända till Antibes. Min f.d kollega Anders (Ni minns honom från Scenkväll va? Mannen med de finurliga låt-texterna) och hans fru Birgitta, har tagit några dagars September-semester, utan barn och utan "måsten" och "bara vara". Då passer rivieran perfekt! (även om han ska ut och springa tidigt i morgon bitti sa han... men han verkar tycka det är kul. Helt ärligt alltså)
 
Vi gick till MamaLou - en liten italiensk pärla och i den röda belysningen kanske de ser lite suddiga ut. Men så har de rest ända från "övre-marka" idag. Hortlax alltså:
 
Kul att de kommit och att jag fick hänga med på middag! Det är ju ändå lördagkväll! (fast jag bokade bord och bokade för tre. De fick helt enkelt dras med mig ikväll. Har dock lovat att de ska få nån kväll ensamma:-)
Innan de kom hann jag med att ta hand om gästerna i huset (en från New York och ett par från Belgien) och handla och en sväng till stenstranden. Tänkte att jag skulle ha bättre tur den här gången och åka hem fläckfri, så att säga...
 
Så fort jag lägger mig på rygg så somnar jag. Även idag. Kl. var 16, solen var inte så varm, det fläktade lite lagom och med havets vågor är det som att jag bara försvinner i en ljuv sömn...
När jag vaknar ser jag följande, bara en dryg meter ifrån mig:
 

och på andra sidan ett par män vid ett bord som fixar med fiskegrejorna. Alltså stenstranden mellan Antibes och Nice är flera mil lång. VARFÖR SKULLE DE FISKA PRECIS DÄR JAG LÅG?
 
 
Vill tillägga att det inte var speciellt trångt på stranden. Så jag har några teorier.
Precis där jag låg - där går de riktigt stora fiskarna! (och jag är glad att jag inte badade!) Eller luktar jag illa?
eller...
Jag såg ut som ett ankare som låg där, som de kunde fästa sina långa spön vid...
eller
de var kanske sällskapssjuka, men vid närmare efterforskning insåg de att jag låg där och snarkade och förmodligen dreglade också, så de avstod att inleda någon konversation.
eller
så hade JAG tagit DERAS plats....?
 
Frågorna var många, svaren var...inga! Jag gör som vanligt, säger åt mig själv: "Det du inte förstår får du lämna".
 
Imorgon kommer det fyra nya gäster. Två från Piteå (nä-hä!?) och en från Uppsala och en från ... skåne nånstans. Minns inte staden. Kanske Tomelilla...  och de från NY och Belgien åker hem. Så i helgen blir det en blandning av pite-mål och skånska. Ungefär som om jag och chefen skulle umgås. En obegriplig rolig blandning:-)
 
Så nu blir det sängen och ladda för ut- och incheckningar i morgon!
 
Läste ut boken igår kväll. Låter bilden tala för sig själv:
 
 
 
1 gunita:

skriven

Jasså , det är där du är, din lilla rackare. Jag som trodde att du inte kunde navigera till Västergötland. Det var väl minst ett par år sen du skulle ta dig hit! Som jag väntade, och väntade.... Men det där ser ju härligt ut. Jag tänker mig Fawlty Towers, eller nästan lika kul iaf, särskilt med dig som hotelldirektör ;) Fortsätt och njut under solen och ha det så jätteskönt. Jättekram från mig

Svar: Västergötland... men det ligger ju så ocentralt:-) Och hur har du hittat min blogg då? Jag kommer gärna å hälsar på - ska skriva upp det på min "must-do-lista"!
Åsa Ivarsdotter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: