Spår

Känns som om det inte hänt något idag heller... men så kom jag på att det har det visst! Jag har fixat däcket till Scootern (som hade pyspunka....i och för sig trevligt då jag "lärt känna" killen på macken där jag pumpar däcket var och varannan dag. Fast han är tandlös och trött och säkert less på mig..)
Och så har jag lagat ett fäste till ett visir på en av hjälmarna (läs Cia´s. Den snygga röd/vita. Jag har stor skalle så jag får jämt ta herr-hjälmarna.) Eller JAG har inte fixat Scootern/hjälmen. Men sett till att det blivit gjort! Här står lilla älsklingen upphissad (inte ett spår av mekanikern dock):
 
Fick vänta i ett par timmar, så jag hann se lite nya sidor av stan också. Samt sitta på en pall och lyssna på asiatisk hårdrock. Nåja, jag var ju ledig i alla fall. Sen blev det dyrare än vad de hade sagt... grrr... nytt sorts däck, bättre kvalité... bla bla... ja, ja. Vad gör man när däcket är på?
 
Så då jag ändå var ute och körde så letade jag reda på garaget där vi ska ställa Scootern då vi åker hem. Och så handlade jag lite baby-saker i en affär jag hittade. Visst kan man köpa turkost till en ofödd baby?? Eller känns det "pojkigt". Eller är frågan gammeldags? Det där med rosa/blått-tänket är borta helt va? Jag gillar verkligen turkost. Hoppas föräldrarna också gör det!
 
Sen passade jag på att åka till sten-stranden (för att slippa sanden!) för att njuta av solen. Hade med mig en bra bok! En handduk, en flaska vatten, läsglasögon, en uppblåsbar kudde och en is-te (som jag köpt hos killen på macken, av ren artighet)
Men så glömde jag ju att jag har "my period" (låter mycket finare att ha mens på engelska) och vips hade jag prickiga shorts. Ni vet såna där prickar man inte vill ha. (jag vet att det är en massa folk som tycker det här är äckligt, men 50% av befolkningen har det VARJE MÅNAD fast man inte ens är i närheten av att kunna/vilja producera några fler barn!!)
Så det var bara att packa ihop bok, vatten, glasögon, handduken, kudden och läsken igen och åka hem. Utan ett spår.. hrmmm..
Fan. (och det är på svenska)
 
Så det blev lite papperjobb hemma istället. Nåväl. Lugnt och skönt. Laddar för i morgon och lördag, då blir det fullt hus här igen!
 
Idag har jag också skajpat (Skype:at... jag måste lära mig det korrekta ordet snart!) med min alldeles charmerande och livsbubblande dotter! Tänk vad glad man är när det går bra för barnen! Den här lilla trollungen som är klokare ibland än själva livet! Söt som honung redan som liten och blir bara vackrare med åren.
Jag har så många bilder på henne, men ingen (i den här datorn) på då hon var riktigt liten, så jag väljer några andra bilder istället:
 
En bild från en middag, där hon lärde mig att tillaga sushi (Hon har jobbat på Sushi & Te i Piteå. Proffs:-)

Här är vi i Sthlm på en teater-weekend. En rolig födelsedagspresent till henne! Vi gillade Babbens show och gillade INTE Jesus Christ Superstar. Vi trodde nog att vi skulle gilla olika - men intet!
 
och här är vi i skogen! Här har vi löst många världsproblem tillsammans...
 
Och så har jag haft förmånen att få resa många gånger tillsammans. Här en bild från Kap Verde ifjol där vi var en vecka och bara vilade och läste böcker och badade.

 
Kanske ser det "glassigt" ut... Men jag lovar att det har inte bara varit ljusa dagar i vår relation. Det fanns en period då vi var mycket oeniga om hur livet skulle levas. Att vara tonåring i våran familj var nog inte så lätt. Med en mamma som hade fullt upp med att ta hand om det som pågick i familjen. (och jobb förstås) Det fanns saker som bubblade under ytan som den här damen snappade upp först av alla.
Jag ska nog aldrig glömma hennes ord när jag förkrossat säger: "Men jag älskar ju honom" och hon svarar: "Nej, du älskar bilden du har av honom. Som han var förr. Den personen finns inte längre"
En milstolpe i mitt då - trasiga liv.
 
Hon fortsätter sätta spår ...  
 
 
1 Henny:

skriven

Vilken fin kärleksförklaring till en älskad dotter.
Jag får en liten tår i ögat.

Svar: ...tack...!
Åsa Ivarsdotter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: