Utan kontroll från dur till moll

Om det igår verkade glatt och glättigt på bloggen, så blir det motsatsen idag. För idag har PMS monstret tagit mig i besittning. Varning – läses på egen risk. Och kom ihåg att jag kan ha ändrat mig och mina åsikter om två dagar.

Det som igår var: ”Men så otroligt roligt att få bli bjuden på just DEN personens 50-årskalas. Då måste jag hitta en fin och annorlunda present”  

Det är idag: ”jävla typiskt att det är fest då jag är borta. Som vanligt. Jobbar jag inte – är jag bortrest. Jag måste vara den som har tackat nej till flest fester genom tiderna. Jag ska byta jobb.”

  
 

 Det som igår var: ”Men vilka snygga skor! De ska jag unna mig – perfekta att ha när man springer så mycket som jag gör i trappor. Typ sköna som foppa, men mycket snyggare. Ganska dyra men det är jag värd!”

Det är idag: ”Aj, satan. Vattenblåsa. Jävla Hallux Vallgus. Kärring. Fortsätt gå i dina vanliga skor med inlägg. Pensionär. En dagslön åt helvete”

 

 

Det som igår var: ”Bröllopsinbjudan….!! Men så underbart! De ska gifta sig! Men givetvis, de är ju som gjorda för varandra! Åh, så fint!  Och som jag tycker så mycket om den där personen!  Då ska jag hålla ett levande och riktigt bra tal. Och wow – jag är ledig och hemma och kan gå på bröllopet…tack gode gud!”

Det är idag: ” Bröllop. Vad ska jag ha på mig. När jag för en gångs skull är solbränd kan jag ha vitt. Nej fan, det kan jag ju inte ha på bröllop. Det får väl bli ett förtält eller nåt, med tanke på alla jävla croissanter som jag tryckt i mig under de här månaderna i frankrike. Bröllop. Undrar om jag själv nån gång hittar nån man. Och om jag gör det – ska jag ens gifta mig? Är inte vigselringar världens minsta handbojor..?”

 
 
 
Det som igår var: "Vad mysigt det är med levande musik här utanför fönstret... helt gratis kultur!
Det är idag: "Men inte samma låt en gång till...?! Skärp Er, Kan en tamburin vara ostämd??

 
 
Nej, nu vänder jag blad. Drar täcket över huvudet (eller förresten, det är för varmt för att ha täcke. Även ett påslakan är för varmt. Äh.)
 
 
Här en bild på min baksida. Och en glad sida hos Cia. Det enda roliga som hänt idag är att Cia har kvalat in till finalen på Revy-SM med Iggesundsrevyn! Grattis!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: