Feedback

Tomt i huset i natt. Bara jag och allt liv utanför (det verkar aldrig tystna här, men jag har vant mig nu).
Jag ställde ingen väckarklocka, men vaknade till vid soptömningen (och visste att kl var ca 06.00) vid glaskrossen (06.30) när bilen, som sopar gatan kom (07.00) och bilen som levererar fisk (backar in långsamt med tydlig backsignal) till fiskbutiken nedanför mig (07.30). Jag ser det som en snooze mer än störning. Men eftersom huset var tomt, ingen frukost behövde tillagas, så vände jag på mig och somnade om. Flera gånger. Och sov till 11.00. Skönt!
 
Sen dess full rulle med att fixa i huset, köpa blommor, piffa rummen, handla, gå till banken (som var stängd för renovering och ingen visste hur länge..Jag SKA lära mig franska om jag ska jobba här igen!.) ta emot gäster, tipsa om restauranger, utflykter, stränder osv.
 
Här är dagens färska snittblommor - man blir så glad av blommor!
Förundras fortfarande hur roligt det är att ha ett serviceyrke! Tror jag ska börja jobba på hotell efter den här sommaren! Får väl sälja in mig hos Christina på Skoogs Hotell eller hos Carina på Furunäsets Hotell när jag kommer hem... Eller förresten, jag gör det nu med ett par mail från senaste veckan...!
 
Från ett par som bor i Chicago:
"We miss your wonderful breakfasts and have been reminiscing about the fabulous time we had in Antibes and our lovely experience staying at Rue Sade. We hope you have a great last few weeks in Antibes and hope that you’ll be back there next year. Remember, when you plan your next visit to the USA, please come stay with us in Chicago. A & T"
 
och från Miami:
"I just wanted to reach out to thank you SOOO much for a great time in Antibes!! We are still talking daily about the fun, warmth and loving hospitality we felt during our stay. You are wonderful, and our doors will always be open when you get near the USA again!! And we truly mean that! Having you visiting us in Miami would be a total blast!! Please keep in touch and have a wonderful rest of this summer! Cheers, R + T"
 
och så "klipp" ur gästboken, ett lite ovanligt inlägg på rim:
 
Anka, nougat och sopsnubbar
fågelsång, strandmygg och jordgubbar
med tåg till Nice, till klippor på moppe
en dag med bok och någon regndroppe
frukost, Lady Soul och tryffelbrie
1981, 6:e September och charkuterie
fotograf, råttor och tamburin
så var min vecka - Tack Åsa så fin
 
 
Så - slut på säljsnacket.
 
Så det får bli en USA resa nästa år. Jag har inbjudningar till NY, Chicago och Miami nu. Vilken bonus, va?!
Och så till Skellefteå, inte att förglömma!
 
Nu ska jag lägga mig och läsa (ni vet en sån där som man inte vill lägga ifrån sig egentligen) den heter "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Nu har jag sista sidorna kvar och Cia har varnat mig att jag ska läsa dem då jag är själv. Ska visst rensa tårkanalerna. Återkommer i ämnet.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: