Dopparedan i Teneriffa

Nu har jag "landat" här på Teneriffa. Inte bara fysiskt utan själsligen också :-) Igår kväll slocknade jag 21.30 och sov till 08.30 i morse! Med ett avbrott för en aria som grannen sjöng kl. 03.30...just då inte så kul. Idag lite roligare att tänka på. Han måste ha haft roligt i alla fall, för han sjöng för full hals!

Jag gillar ju att bada, så både igår och idag har jag tagit ett dopp och simmat lite. Anette fångade mig på bild på  Playa de las vistas. Kan man säga att det är dopparedan då??? Jag ägnar inte många tankar åt att det är jul just nu och njuter av det!

 

Hon lagade också en god middag igår till oss. Räkor till förrätt och en god lokal fisk till varmrätt. Givetvis lite Cava till det. Tur man inte har tendenser att dricka för mycket, för när en cava kostar 13 kr så skulle man lätt kunna bli alkoholist om man bodde här. Nu står den flaskan kvar i kylen sen igår och det är bara taget ett par glas… men kanske jobbar vi på den en liten stund ikväll också. Det är lite mingel och ”förfest” till julen ikväll nere vid stranden och vi ska träffa några av Anettes vänner som också bor här på vintrarna.

 

Hann med lite shopping idag också. Solhatt och strandmadrass bättrade på min turistlook. Jag har jobbat länge för att se ut så här. Fattas bara magväska och kamera nu...

Kände mig ovanligt pigg imorse, så jag tog en tur upp på berget Chayofita, som ligger precis där Anette bor. Inget stort berg, mer en jättestor kulle. Bra motion och härlig utsikt. Det är tydligen "Calima" på gång, då det är disigt i luften (ändå varmt) 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Calima
 
 
I motljuset såg de andra morgon-motionärerna ut som små prickar bara:
 
Lite annorlunda promenadstråk jämfört med skogen i Böle....
 
 
Nu en liten siesta, en dusch och iväg på lite mingel, som sagt...
 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: