Upptäcktsfärd

En riktigt intensiv dag tillända! Blir det så här sent att blogga varje kväll, lär ju inläggen inte bli särskilt intelligenta. Nåja, nu bloggar jag ju mest för att mina barn och mina syskon ska få veta hur jag har det! (...och ja, nån vän också... fast egentligen vill jag ju att hela världen ska dela mitt äventyr, men är för ödmjuk för att erkänna det:-)
 
Vi började dagen med en rundvandring för att hitta till banken, turistbyrån, buss/tåg, olika inköpsställen etc. Jag och Cia slog till på en stege direkt! (måste nå upp i taket för att byta lampor bl.a)
 
Idag tog regnet ett litet uppehåll och vi tog oss sedan en tur med Scooter runt Antibes, Cap d´ Antibes och Juan Les Pins (Sjuaan La Pä, på min egen fonetiska, icke pålitliga skrift) Cia fick idag också en snabblektion i Scooterkörning och bara efter en liten stund var hon ute i den franska intensiva trafiken.   
 
stannade också på ett hotell som hette Belles Rives, vill komma ihåg detta, för där fanns en Fitzgerald Bar och dit vill jag åka när någon kommer och hälsar på! En oas i Rivieran:-)
 
Sen avslutade vi kvällen, med avskedsmiddag med Sanna (hon åker hem i morgon och lämnar oss åt vårt öde!)Men innan dess bjöd hon på en festmåltid på "Michelangelo" som heter duga! Brukar inte fota mat, men då man blir serverad äkta tryffel - och äger en tryffelhund - så bara måste jag fota! Både maten och gästerna som brukar gå hit!
 
 
Nåväl, nu har vi blivit bortskämda i några dagar - nu kavlar vi upp ärmarna och börjar jobba hårt i morgon. Allt ska pimpas och handlas och förberedas för öppningen! Det här kommer att bli toppen! Jag hoppas att Clint Eastwood hittar till Rue Sade också, förutom restaurang Michelangelo!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: