Valborgs

Det närmaste jag kom valborgsmässofirandet idag var när Cia lagade fransk korv och sallad till middag! Låter kanske inte så gott, men det var fantastiskt!

Även denna dag fullmatad!

Har inte tagit med mig kameran idag, så det blir en textmassa bara! En massa text...

Började med att chefen hade sin sista morgon här med oss och det var ytterligare 100 små detaljer som skulle gås igenom. Lysknappar, internetuppkoppling, telefonsvarare, ismaskinen, första hjälpen, bruksanvisningar osv.

Vi hann med allt innan hon åkte kl. 11.00, och eftersom det var jag som hade ringt och beställt taxin ville jag se till att hon kom sig iväg ordentligt, man vet ju aldrig om man riktigt nått fram då engelskan och franskan är lite knackig åt båda hållen...

När chefen åkt iväg så skulle vi sätta oss och styra upp resten av dagen och tänkte att det gör vi bäst med ett glas rosé…? Men se, tji fick jag, jag fick istället ett samtal från chefen som hade glömt att lämna en viktig sak innan hon åkte. Så jag erbjöd mig att komma till flygplatsen och hämta upp det, allt för att få en liten tur på Scootern igen! Så en snabbis t.o.r till Nice flygplats har jag hunnit med idag! Allt gick bra, körde ända fram till terminalen och hittade Sanna, uträttade ärendet och fick vägbeskrivning hem och allt bara flöt på. Solen sken och det var riktigt härligt att köra och se sig omkring. Men när jag kom in till stan igen så var vägen jag kom ”ut” ifrån, enkelriktad, så jag var tvungen att hitta en annan väg in i stan. Vi bor alltså innanför murarna, vilket är ungefär som i Visby, fast här får man köra på vissa vägar. Om vi säger så här – jag lärde känna många gator idag i gamla Antibes… och till sist hittade jag ”våran” parkering utanför huset.

Väl hemma igen var det dags för lunch (och ett glas rosé!) så vi skulle orka med vår långa att-göra-lista. Vi knatar iväg, glada i hågen och storhandlar och kommer SEN på att vi glömt ta med dramaten att köra sakerna i. Ni vet hur mycket det väger med vatten, vin, öl, mjölk, frukt osv. så efter halva vägen var vi tvungna att kapitulera, så Cia stannade med varorna och jag sprang och hämtade dramaten (väskan på hjul alltså).

Nästa sväng var det dags för städartiklar och blommor och det var lite lättare att bära toalettpapper och skurtrasor faktiskt. Vi försökte även få hjälp hos Orange (typ Telia) med våra ”dosor” för det trådlösa nätverket i huset.  Där i butiken,  fungerade alla enheter, men då vi kommer till huset fungerar det inte. Blir till att ringa supporten i morgon igen. Tur att de kan engelska där!

Sen hade vi fix och trix här hemma med att laga hyllor, leta nätverk och städa! Då upptäckte vi att klockan var halv nio och hög tid för middag…!  Cia lagade fantastiskt god Fransk korv och en melonsallad till oss! Nu är klockan snart elva och jag längtar efter sängen, en massör som kan mjuka upp mina axlar, samt en god natts sömn! (som tidigare nätter blivit störd av åsksmällar och hjärnsurr)

På Återhörande!

(Ja, en liten bild kan jag väl dela med mig av. Vi hann pausa lite mellan inköpen. Solen har ju faktiskt varit framme idag...!)

 

 

 

1 Maria - JAG BLOMMAR:

skriven

Låter kul och ser härligt ut! Nu börjar äventyret - roligt att få följa med så här och tjuvläsa lite då och då.

2 Anette:

skriven

Hej! Äntligen kom jag på hur man kommenterar :)
Härligt att se er framfart! Jisses vad ni jobbar och står i! Ni verkar ha hamnat på rätt plats just nu :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: