Fånga gårdagen

Nu när jag har Caritha här, så bara springer dagarna iväg! Eller inte ens det - de rusar iväg! I samma fart som en elitidrottare springer 200 meter häck på! (jag kan inget om sport, men det lät bra. ”200 meter häck”.) Så dagarna är upplevelseintensiva och vi vet inte hur det går till men plötsligt har en dag lagts till en annan. Vi trivs så bra ihop och hon jobbar som om hon inte gjort annat än drivit B&B! Jag har fått mer fritid på dessa dagar än vad jag någonsin fått här nere! Man kan ju tycka att jag skulle ha hunnit blogga också, men när vi haft fullt upp från 07 till midnatt, så kraschar jag isäng!

Och eftersom våra samtal är så interna och sånt som man bara delar med en allra bästa vän – så blir det inte så mycket att skriva om så här offentligt. Men vi har avhandlat allt från småskolan, tonåren, småbarnsåren, livskriser och ålderstecken. Och så lite kärleks-skvaller däremellan. Precis så som det ska vara, med extra allt!

Så jag sammanfattar de här fyra dagarna med några bilder! (har inte frågat om jag får lägga ut bilder på henne, men hittade några där hon var med. Men ändå inte:-)

 

Här står hon i köket och tittar ut över "Place Nationale".

 
och här pressar hon juice, så snabbt så jag knappt hann fånga henne på bild...
 
 
Här är vi på utflykt till Monaco! och den här "trappan" var en badplats... inte så mysig tyckte vi, så vi gick vidare...
 
Nu börjar det likna något! En riktig liten pärla till strand hittade vi till sist!
 
Det är varmt här nu...! Så vi struntade i shopping och försökte hitta nedgången till stranden istället:
Se där! (och där fick jag vara med på bild också!)
 
Annars var det ju Caritha jag skulle fota. men inga badbilder ville hon ha med. Men det var båten jag fotade.
 
En "Klassisk" fotografering i Monaco. Bergen, båtarna och turisten!
 
Monacos Yacht Club väntade någon... röda mattan och kameran uppställd. De ville inte ha oss på besök i alla fall...
Ja, man får tycka vad man vill om Monte Carlo, men vackert är det!
Kontraster...
Men nu då! Tänkte ändå få en närbild här i slutet av bloggen... men icke! Här gör vi en klassisk fotografering av maten. "My Sushi" hette stället som serverade mat som både var vacker och fantastiskt god!
Idag har vi åkt på utflykt med Scootern till Juan Le Pins och självklart badat! Ikväll var det 32 grader varmt här. Jag kan bara gissa hur varmt det var mitt på dagen... vi låg i vattnet mest hela eftermiddagen.
 
Bara i morgon kvar då... sen åker hon hem :-(
Fast alla (läs jag och mina gäster!) vill att hon ska stanna! (kanske inte hennes familj, men...)
Nåväl, underbart är kort.
I morgon ska vi ta fler kort.
I Nice.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: