Både glad, arg, trött och rörd!

Idag har det varit en trött dag. Men jag har ändå pysslat på i maklig takt (undrar vad maklig är för takt egentligen..)...avkalkat kaffemaskinen och vattenkokaren, putsat nåt fönster, städat ett rum, handlat blommor och mat, skurat Scootern (som var skitig efter stillaståendet) skurat i entrén (det är nån jä-el som står och pissar på nätterna mot våran dörr tydligen. Och med ett litet "motlut" så rinner det så fint in i hallen och sprider en liten odör när morgonvärmen börjar komma... Tror jag ska sätta upp en bild på mig själv i "pisshöjd" och skriva "Det är jag som skurar bort din urin varje morgon!" Men då skulle han väl pissa på mig istället. Jo det är en HAN! här är jag fördomsfull, men vilken kvinna skulle få för sig att urinera mot en ytterdörr..??? Och jag vet att Cia tycker att "pissa" är ett fult ord och att man ska säga "kissa" istället. Men just i det här fallet tycker jag PISSA är ett jävla fult ord på ett jävla fult sätt att tömma blåsan! Så där ja.)
 
Och mycket har strulat i huset tyvärr!  och efter Cias veckor med varmvattenberedare, läckor och avloppsstopp så hade nu turen kommit till tvättmaskinen:

Tro det eller ej - men tvättmaskinen kan tala Svenska!! (Mer än vad min dator kan just nu - fortfarande någon inställning som gör att den vill skriva engelska hela tiden! Tack alla perifiera vänner som engagerar Er. Tyvärr funkar det inte, så jag ringer min riktiga support i morgon. Riktiga = de tar betalt)
 
Nåväl. Efter en omstart funkar den igen, men jag ska ändå ringa eftersom den är ny. Tvättmaskinen alltså.
Jag tycktes vara klar med allt pyssel runt 18 och då tog jag en bok och gick ner till stranden. Alldeles lagom varmt för min del runt den tiden. För första gången kom det fram en man till mig och började prata! Han var inlevelsefull och talade om livet, kärleken och döden. Antingen var han poet eller så hade han rökt på, haha! Eller så var han bara fransk! Är franska män verkligen så där? Han var musiker och pratade frispråkigt om både musiken och sitt brustna hjärta! Söt, lite för ung men han var riktigt trevlig! Om jag ville skulle jag få privatlektioner i franska av honom. Tror att han ville mer än så faktiskt, så jag känner mig riktigt smickrad. (kanske han hade väldigt dålig syn också...?!) Och vem vet, kanske sitter jag på en strand och lär mig oregelbundna verb av en poetiskt trummis så småningom!
....Fast ni kan slappna av - det blir inget SÅNT SOM NI TÄNKER PÅ (särskilt utsvultna långrelationsmänniskor, som drömmer om en romantisk, bekräftande, fransman och tänker att det vore väl helt fantastiskt...!) Nej, jag har mitt fokus på annat håll.
 
Jag längtar hem till ..... ALMA... denna lilla lurviga kärlek!
 
Inte kan jag fastna i Frankrike med nån poet! Jag ska ju hem och ta hand om mitt hjärtas fröjd och glädje! Ja, för barnen behöver jag inte längre ta hand om och givetvis älskar jag och längtar efter dem också! Men den där lilla krullbullen till hund jag har - hon har kommit mig så nära. Jag undrar hur folk utan hund tänker nu...("alltså, hon jämför hunden med barnen. Det där måste vara en mycket sjuk människa")...
Ja, kanske är det så, eller så är det bara en för lång story att berätta hur hon kom in i mitt liv en gång för några år sen då jag behövde livslust. Ny lust att leva. Den historien tar jag en annan gång. Så jag må vara sjuk, men... Peter och Anna...! Ni som tar hand om henne - kan ni skicka nån bild är ni snälla! Inte för tidigt på morgonen så jag börjar lipa till frukost, men sen lite senare på dagen .. ok?? :-)
 
 
 
Jag delade det här klippet idag på Facebook, så här är länken till hundälskare: (och är du som jag - lite känslosam så kan det bli "pollenallergi" akut i ögonen...)
 
Ikväll gick jag en promenad runt stan, det är alltid mer folk på fredagar. Det liksom sjuder här.. och ändå är inte värsta högsäsongen igång än! Den här parkeringen av en liten bil utanför en restaurang, den gillade jag! Antingen var det ägaren till restaurangen som parkerat där. Eller så en lat gäst.
 
 
 
Så med alla dessa känslor, arg, trött, lugn,längtansfull, smickrad, ledsen, glad, pirrig....frågar jag mig själv:
Har du PMS Åsa??? Eller är du bara mitt i livet med allt vad det innebär att känna sig levandes?!
 
 
Det får vara hur det vill. Nu åker öronpropparna in och jag stänger ute partyt utanför fönstret och njuter av lite vila!  Vi hörs!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: