Ensam igen!

Så åkte de hem - de vackra damerna som jag fått dela några dagar med här i Antibes!
Det känns alltid konstigt då Cia åker hem...
 
Så jag har botat min ensamhet med att städa idag. Städa lite mer än vanligt. Städat allmänna utrymmen, trappor och vår egen lilla "studio" (=en liten lägenhet) Har pysslat på hela långa dagen...
 
Och däremellan ätit nyttigt och inte druckit vin! Måste detoxa lite nu då jag är själv här, Ni förstår....de här fantastiska kvällarna med ljumma vindar och bland vackra människor, det liksom fordrar ett glas vin...eller två. (Och NEJ, jag kommer inte att bli alkoholist, för jag blir alltid less i slutet och lämnar ofta ett halvt glas bara för att det inte är gott längre. Tydligen gör inte alkoholister det. De dricker upp varenda droppe sägs det)
 
Det blev "Skype" istället för att blogga ikväll. Jag ber om ursäkt! (fast jag får lov att erkänna att det var en riktigt trevlig stund framför datorn. Istället för att skriva, att prata istället som omväxling) Nog för att jag pratar här också, men mest på engelska.
 
Just nu har vi två stycken från Australien här och en från New York. Bara kvinnor! I morgon kommer några galna pitebor igen! Men bara för en natt, sen ska de vidare. Och kvällen därpå får jag besök av en Luleåbo! Alla som hittills kommit hit är lyriska... miljön, maten, stämningen. Både i Antibes, men även här på Rue Sade.
 
Jag lägger mig fysiskt trött ikväll - gissar att jag gått i "trappmaskinen" i fyra timmar sammanlagt. Det får räcka för idag.
 
Jag avslutar med en gammal bild idag. Men det är så vacker utsikt från takterassen...

 
Jag har det inte så dumt i alla fall. Trots att Cia har åkt hem.
Och jag hoppas och vet att fler vänner kommer på besök. Vem vet - kanske jag får oväntat besök också...??
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: