In Cannes because we can

Igår var det midsommar. En galet rolig midsommar med partybrudar! Sill-lunch, ank-middag och en festival som pågick här utanför som heter "La féte de la musique" - fritt översatt till musikfesten. Det är den 21 juni varje år och det är livemusik i vartenda gatuhörn runt om i hela Frankrike. Och Antibes var musiktätt!
 
Men som sagt efter avklarad frukost och check-in så blev det lunch uppe på terassen. Se så glad Cia blev för medhavd matjesill och gräddfil :-) (norrmejeriers förstås)
 
 
Här är vyn från terassen. Så vackert med alla taken...

På kvällen gick vi ett gäng på en bekant bar, efter god middag. Ett ställe där man lätt blir lite i hatten. Här är jag och fina Mia i glitter och glamour hattar! (jo, det SKA vara suddiga bilder från den här baren). Jag fick även tag på en tamburin ett tag! (saknade dock Pyschan, som var med sist vi var här,  då han har betydligt bättre taktsinne än mig)

Fransmännen är ordningssamma, trots att det är gatufestival:
 
Skräpet snyggt och prydligt radat upp på soptunnan.(märkligt att jag fotat en soptunna istället för någon av alla scener där det uppträdde folk.... här kunde det komma nåt riktigt dåligt skämt om att jag är en sopa eller nåt sånt, men jag väljer att bara erkänna att det var ett konstigt val. Oförsvarbart) 
Efter en mycket kort natt (för det gick inte att sova när jag väl kom mig i säng... det är som att bo mitt i Piteå vid stora scenen under PDOL-festivalen) och "rädd-för-att-försova-mig-känslan" så kom jag mig upp i alla fall kl. 07 för frukost. Men det har varit en trött dag... Här ett försök att se pigg ut ("lyft upp ögonbrynen, Åsa, så kanske det går", verkar jag tänka...)
Nåväl, eftersom det inte är så ofta det är Pitebor i Antibes, (eller det har ju blivit betydligt fler, procentuellt sett, senaste månaden) så ryckte jag upp mig och fick följa med dessa två in till Cannes! Åt på en trevlig restaurang, gick strandpromenaden, skrattade (även om jag gapskrattade minst, för jag orkade inte. Men jag log en hel del och höjde på ögonbrynen)
Men Mia och Kicki var på galet humör. Och jag får erkänna att det var svårt att hålla en låg profil när interna och ekivoka skämt duggade som småspik i detta gatuhörn ikväll:-) Nåja, vem har sagt att vi måste hålla låg profil? Ingen vi känner var där. Tror vi. 
 
Vi avslutade kvällen med att se på ett stort fyrverkeri i Cannes. Sen taxi hem (tror den taxichauffören skrattar än. Jag pratade svenska med honom och han franska med mig. Vi tog oss hem i alla fall)

En kortfattad, trött, och lite seg blogg idag. Men jag måste få ha sämre dagar för att kunna bli bättre igen.
 
Avslutar med att dela min och Cias statusuppdatering på Facebook här:
(som jag tyckte var lite rolig faktisk)
 

Nu tar vi de svenska midsommartraditionerna till Antibes. Sju sorters blommor kommer att plockas. Saknar vi någon sort kan vi alltid plocka en av svett-rosorna från våra städtröjor. Cia kommer att gå sju varv baklänges runt Grimaldiborgen. ...Har hon inte kommit tillbaks i morgon bitti beror det inte på att hon mött mannen i sitt liv, hon har bara gått vilse helt enkelt. Den raskande räven har ingen is att gå på, så han ligger på stranden med solfaktor 30. Åsa letar sju gärdsgårdar, men åker på ledstången upp och ner. Fort! Hon skrattar högt vid varje skarv. De små grodorna utan svans och öron äter vi upp. Och hittar vi en stång att resa......så gör vi det! Trevlig midsommar på Er! Kram!

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: