Centeral Intelligence Agency

Hon åker som ett litet jojo mellan Hudiksvall och Antibes, men nu är hon tillbaka. Hon med smeknamnet som kan förknippas med agenter och poliser (Cia som uttalas "Sia" och inte "Kia" som en del tror). Men CIA är ju också en förkortning på Central Intelligence Agency (CIA). Men idag var jag inte så intelligent...
 
Vi blev stoppade av polisen på Scootern på väg hem från flyget. Jodå, jag hade alla papper som man skulle ha i ordning, men tydligen fattades det något...
 Men så plötsligt så kunde jag nästan ingen engelska. Och den franska polisen kunde inte svenska. Så de gav nog upp tror jag . Fast vi var väldigt artiga och trevliga ändå. ("Agent 00xx) stod det på hans bricka. Solbränd, lång, muskulös (jo, jag vet! Det låter desperat, men va faaaan...)
 
På tal om det. Igår kom en gäst. Som ni vet så döljer jag deras identiteter med att "hitta på" lite olika nationaliteter och kännetecken, så alla ska få bo här med hög integritet (förutom de jag fotar och lägger ut på Facebook:-)
Vi kallar honom för Mr Greek, för i Grekland finns många gudar och mytologi. Han var fast och fin (ja, i handslaget alltså) och som hämtad från en reklambroschyr om hårprodukter. Eller tandkräm. Frääääsch, trots att han kom direkt från en lång resa. Enda (?!) problemet är att jag blev "tant Åsa". Kan man drabbas av gum-sjuka, såsom jag brukar säga om de män som skaffar sig yngre kvinnor?? Gubbsjuka alltså?. Någon sa att man kunde ta sin egen ålder, delat i två, plus sju... så var det ingen fara. Med snabb huvudräkning så vore alltså 30 år ok.
 
Måste fråga hur gammal han är. Eller förresten - det spelar ingen roll - jag åker ändå hem i morgon och överlämnar "problemet" till Cia - den intelligenta!
 
Jag åker alltså hem och firar min dotter som fyller 22 år!  Här är hon, i lite olika färger men lika älskad i alla kulörer!
 
och min son som vi firar lite i efterskott som nyss fyllde 24. Min älskade solstråle!
 
 
Och så ska jag ju jobba lite förstås.. Underhålla, föreläsa och showa. Piteå, Luleå, Skellefteå, Lycksele. Sen åker jag ner och blir ett med Antibes igen!
 
Nu en "Välkommen-tillbaka-middag" med Cia och en "Hej-då-middag" för mig och syster. Vi går till vårt favorithak och äter Crispy Porc. (våran chef lurade oss första dagarna här och nu är det ett måste minst en gång i veckan...!) Men jag får nöja mig med pitepalt och surströmming under kommande veckor hemma då. Det går nog an det också... (mums!!)
 
På återhörande!
 
P.S Vi klarade oss undan böter, fängelse och piskstraff från polisen. D.S

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: