Hej då Cia!

Så kom då dagen då jag blev själv här på Rue Sade.
Vi började tidigt med frukost och ...städning! Är ni förvånade?
(Nej, jag ska inte skriva om varje gång jag städar, för då blir det inte så mkt annat här. Men av någon märklig anledning är det roligare att städa här än hemma. Men fråga mig igen i september...:-)
 
Sen följde jag Cia till bussen - hade tänkt skjutsa henne på Scootern till flyget, men vi hade både hantverkare och incheckningar att ta hand om i huset, så det blev inte av. Här går hon iväg, snyggCia!
 
 
 
och trots att hon skulle lämna mig så såg hon så här glad ut!
 
 
Det måste vara nåt speciellt med Hudiksvall....men hon är tillbaka om en vecka! Å hon kommer att vara så välkommen!!
 
Sen har dagen bara rusat iväg i en massa ärenden - "dramaten", väskan på hjul, har rullat ett antal ggr längst med Antibes vackra gator. Och det tar lite tid då jag går, för det är ju så mycket att se på! (eller så går jag sakta, men har fortfarande styrfart i alla fall)
Dagens roligaste ärende var när jag skulle få hjälp att tala in ett nytt meddelande på mobilsvaret. När man inte kan språket och ska lotsa sig fram genom att prata med en digitalröst och trycka på knappar osv. Men efter lite förklarande och knagglig engelska/franska med en telefonbutik, så lyckades jag! Även om jag var stressad och talade in meddelandet fort så hoppas jag att folk hör vad jag säger på min skolengelska!
 
Imorgon ska jag ringa en låssmed, eller husets "vaktmästare" (dagens första gäst kan inte låsa dörren, men det är ju bara vi här än och hon verkade cool med att sova med olåst dörr. Tur var väl det!) Vi har två låsta ytterdörrar, innan man tar sig in i huset, så det är lugnt!
 
Nu sova så jag orkar ta emot nya gäster i morgon!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: