På väg hem

Bloggar från mobilen i luften (Norwegian med wi-fi ombord) så det kan bli lite hejsan-hoppsan idag ...

Jag hade önskat att jag lämnat över till Cia och allt var "klart" innan jag åkte hem för jobb/semester idag.

Men efter nästan en månad i huset så inser jag att det aldrig blir riktigt klart. Det finns ALLTID något att göra i ett stort hus. Tyvärr åkte jag iväg innan vi hann fixa kaffemaskinen, varmvattenproblemet, mobiltelefonbytet, en mailserver med nån bugg, och ett lås som måste bytas till ett av rummen, kollat försäkringspapper till moppen och en programmering till ett kodlås. Fått ordning på ett krångligt kvitto till en resebyrå i Grekland. Kortterminalinstallation och luftkonditioneringsinstallation (långt ord. Säkert dyrt också)
Och så hade jag tänkt rengöra ugnen, storstäda köket, handla hem mängder med vatten och toapapper/förbrukningsmtrl. Ta tag i att administrera Tripadvisor, Rue Sades egen Facebooksida
Med mera... Med Mera...

Men jag vet att Cia får en period nästa vecka där det är mindre gäster (på både gott och ont) och där kanske sånt här "pyssel" hinns med.
Och en del kan jag ju hjälpa till med digitalt på distans. Och vissa saker får vänta helt enkelt!! Ibland måste man bara få plana ut och ligga och duga på en strand också!

Den "goda" känslan jag åker hem med är nöjda kunder! Fantastiska ord i gästboken, mail från de som bott hos oss och nästan 100% av alla som checkar ut vill kramas. (Även damen från USA som flyttade ut pga att rummet var mindre än hennes garderob). Det gör man väl inte på hotell, va? Kramas alltså. Så jag ser det som att gästerna känner sig "som hemma" (om man nu trivs hemma vill säga) och de märker inte av nåt av våra "måsten" - förutom varmvattnet i duschen då, men det är ett nytt problem som säkert är snabbt ordnat. Lika snabbt som man duschar i kallvatten...

Som sagt - kul med glada gäster. Vi har mycket att tacka Sanna och Roffe för, som äger detta vackra ställe, och som så frikostigt låter oss och gästerna bo i deras vackra franska hem. Men också Carola som hjälpt oss så otroligt mycket! Carola som jobbade här för två år sen och satte sin prägel här. En lyxig, varm och proffsig prägel:) folk frågar efter henne fortfarande, så vi har mycket att leva upp till - om man får tro chefens ord...
Sen har Carola haft hand om bokningssystemet- hjärtat i verksamheten - hela vintern och har nu lärt upp oss och supportat oss sen i mars, men nu är hennes uppdrag slutfört och hon har med varm hand överlämnat till oss och vi ska nu klara oss själva...och vi saknar dig redan Carola! Fast vi aldrig träffats mer än över mail och Skype ..!! Kom hit å hälsa på vettja!! Fast inte nu direkt för just nu är jag på väg hem.

Sista natten i huset blev ojämn. Har ännu inte vant mig vid det ständiga partyt utanför fönstret. Och då är det lågsäsong än. Känner mig som kusinen från landet ibland och undrar när folk sover och hur mycket de dricker egentligen. Och uppskattar regniga nätter då det är lugnare. Eller så är det bara så att jag har kommit till den åldern då en god natts sömn och en bra mage, är mer uppskattat än en partykväll. (Lät lite tragiskt.. eller tråkigt kanske. Men jag KAN ha kul jag med!)

Nu landar jag snart i Stockholm och ska träffa älsklingen min som fyller 22 idag!! Sen mot Luleå där Mona hämtar oss. Och sen... mot stugan. Dotter, systrar, och min hund, och en öppen eld...
Detta har jag längtat hela vintern till. Jag ska beskriva den och dess stämning och historia senare. Där finns ingen ström, så vi ser när jag når civilisationen igen!
Åtminstone en natt utan partyljud i öronen blir det:)

Kategori:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: