Förvirrat

Så.... morgonen började 03.30. Eller det är inte morgon, det är natt. Men för att få igång huvudet innan jag kör bil måste jag stiga upp minst en timme innan jag åker. 
Och av någon anledning kommer jag på mig själv att göra helt onödiga saker den tiden. Försöka rädda en krukväxt från att dö. Rengöra tvättfatet. Kolla på gamla kurspapper från en coach-kurs. Ja ni fattar. Jag är en lågfungerande människa före 09.00. 

Nu är jag i Sthlm i alla fall. Skulle vara lite sparsam och åka buss ist för snabbtåg. Skulle kliva av på St Eriksplan, för att möta upp vår "Hyresvärd" för helgen. Tror du bussfan stannade fast jag plingat? Nä. Jag hamnade på centralen och fick ta en taxi, för det var ont om tid innan hon skulle till jobbet. 
Taxin meddelar att jag måste ha kontanter, för kortmaskinen var trasig. Yes. Jag hade en femhundring. Han kör mot Kungsholmen och undrar när vi nästan är framme om han ska använda gps:en...? Jag finner detta rätt komiskt, då han redan förhört sig om vart jag kommer ifrån och inte vet vart jag är på väg (metafor från mitt liv just nu också).
Jag svarar honom att det är hans beslut, så länge priset är fast. Jag tänkte att det här blir en sightseeing i taxi. 
Han hittade fram. Med gps. Och jag drar stolt fram min sedel. "Har du ingen växel" frågar han... 
"Nej, det är du som ska ha växel" säger jag. Och då menar jag inte på bilen. 

Det slutar med att vi åker iväg igen för att hitta en öppen butik som kan växla. 

Sen till rätt adress. 

Han fick ingen dricks. 

Nu börjar iaf vårt teater-maraton med ett besök på Stadsteatern och föreställning kl:13.00. Välkommen till storstan!
Nu kan allt bara bli bättre:)

Lunch på Wayne's Coffe:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: