Långliggare och julbord

Vaknade i morse av att det stormade utanför. Jag är ju rätt obrydd om väder själv, men gästerna vill ju gärna ha sol när de är på rivieran. Och Frankrike levererade igen..! Redan till lunch var det vackert och jag själv hamnade på stenstranden framåt eftermiddan med en bra bok (och lite sömn förstås!)
 
(gott om plats på stranden nu. Skönt! Och Inga fiskare idag...)
 
Ikväll plingade det på dörren och så kom det ett par Hudiksvallsbor och hälsade på. Det är förstås Cia som var "upphov" till detta, (och Facebook!) men eftersom hon inte var på plats så fick jag istället en trevlig stund med Maria och hennes man (minns inte namnet... Bertil kanske..men han var ursprungligen från Kalix, så han var godkänd på direkten!) Får återkomma med bild, då vi ska ses och äta middag ihop nästa vecka om allt stämmer!
 
När vi satt i köket så hörde vi glada skratt uppifrån terassen så vi gick dit. Husets alla gäster (8 st just nu) satt där uppe och drack vin och pratade. Jisses vilken go stämning:-) Särskilt när Anders hittar ord på pitemål som tyskarna kunde! ("schwåger" och "swåårn" - svåger och fläsksvål) Språk-snacket fortsatte och jag skulle förklara för Maria att paret från Tyskland var långliggare här på Rue Sade. "Longlayers"  fick jag till utan att tänka. Dessutom är paret på smekmånad...
 Nu är jag ju van att folk skrattar åt det jag säger, men inte när jag "gör bort mig". Då får även JAG skratta!! Så underbart!
 
Nä, kära vänner. Jag har fullt upp med att förbereda systers ankomst i morgon, så det blir inte mer än så här idag!
 
Jo!! Just Ja! Vi har ju släppt biljetterna idag till WHITE CHRISTMAS! Så nu kom bilderna till användning - de vi tog här i Antibes förra veckan!
Jag hoppas att ni som vill och kan - bokar bord och kommer:-)
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: