Palt är inte allt..

...men det är en bra bonus när man känner sig lite sugen på Piteå! Tänk att mina systrar (Tack Barbro och Britt!)  kom på den briljanta idén att posta palt till mig. Just nu står den på plattan och småputtrar. Så om 30 minuter är det dags att avsmaka! Om den är dålig har jag bestämt mig för att gå ut och äta ikväll...
Medan jag väntar så tittar jag på lite bilder från vår foto-session häromdagen där jag bad Monica ta någon bild så jag skulle kunna ha på typ match.com - eller nån annan dejtingsida. Vad tror ni om den här bilden?
Med rubriken: "Helt normal tjej i sina bästa år söker kille för mysiga hemmakvällar" (OBS! IRONI! Just såna rubriker får mig att springa fort och länge! Vaddå sina bästa år, det vet vi ju att de är passerade och vaddå kille, det är ju i princip gubbar man söker.... och mysiga hemmakvällar betyder att man inte har någon fantasi att hitta på nåt roligare?)
Eller kanske mer troligt att man hittar någon om man skriver: "Just blivit fri min fotboja, och jag gillar att leka fladdermus. Eller spöke. Eller flourtant."
 
vips var maten klar! och den GICK ATT ÄTA! Trots att den varit hos franska postverket i nästan en vecka. (vi får väl se hur jag mår i morgon. Men kan man äta surströmming så...)
Skänker en tacksamhetens tanke till Cia´s vänner som kom med en burk lingonsylt i present i somras. Mums vad gott det var!
 
Egentligen hade jag inte så mycket att blogga om ikväll, (det märks va? Palt och spöken) för det har varit en lugn dag. Men så Skajpade (Skype:ade, skypade..??) jag med min son. Han är i Stockholm i två dagar och går igenom sista steget inför antagningen till polishögskolan. Och mamma var nyfiken på hur det kändes och hur han mådde! (och att alla hade varit snälla med honom.) Han tyckte att alla tester hade gått bra och berättade både detaljer och i stora drag. En av intervjuerna är en timme med en psykolog. Många var frågorna och en var bl.a att han skulle beskriva sina föräldrar och sin syster med tre ord. Jag kunde inte låta bli att fråga...! Han hade beskrivit mig som känslomässig, äventyrlig och kärleksfull.
 
Behöver jag skriva nåt mer än det idag?? Nä. Lägger mig superlycklig i hjärtat, lite rörd (jag känslomässig?! :-)och önskar honom en toppendag även i morgon inför sista testerna. Sen åker han till Dublin. Lillgrabben som är så stor och klok och så full av empati och kärlek! (hade tänkt beskära bilden och plocka bort föräldrarna, men jag är totalt obegåvad när det gäller fotohantering!) En bild från förr:

och nu:
 
(bilder från Jennys blogg: http://www.jennymarklund.blogspot.se/)
 

och så en bild med söta Jenny som (också!) ska sakna honom i flera månader! Jag är ju då mer van än henne att sakna honom. De är ju vana att dela allt. Även kakor på gatan i Antibes. Eller macarones heter det visst...
 
Macarones är söta - dessa likaså!
God natt!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: