Uppladdad och goa gubbar!

 
Hej hopp! Idag känner jag mig piggare och börjar "ladda upp" batterierna, som var nästan tomma när jag kom hit.  Sover som en stock nu och än så länge har det inte blivit några sena kvällar.
Och idag gick det också bättre att ladda upp bilder. Så här kommer gårdagens:
(julstjärnan på Anettes terass, fick symbolisera det traditionella idag. Annars var det inte mkt till tradition igår på julafton. Skönt!)
Liiite sliiiten ser jag ut - men skyller det på att det är så ljust här! Ovant med så mycket sol för en ljusskygg norrlänning.. hrmmmm.. 
 
I går på självaste julafton, gick vi till en bar som hette Scandi och där var det dukat långbord. Ett gäng svenskar som bor här nere träffades och några är vänner till Anette.
och nåt försök till en svensk jultallrik åt vi:-) 
Sen gick vi vidare, hamnade på en bar och där blev det Sangria, som sagt. Och Cava. Lite bubblig blev jag nog allt. Inte bara i magen:-) Vackert väder som ni ser, trots Calima (lite disigt, men otroligt varma vindar. Nu kl. 18.30 ikväll är det 25 grader)
 
Sen vidare för att äta (igen, ja det var inte mkt till mat på jultallriken och timmarna bara rusar iväg när man har trevligt) Så våran "jullunch" blev från kl. 13 till efter 22... så kan det gå när man får vara spontan! 
 
Och här är några bilder som jag missade att publicera från den 23/12. Då var det mingelparty på stranden med allsång och picknick.
och jag fick äta jordgubbar..! (jag är inte arg, bara övertaggad!)
 
 
Jag hänger med på det mesta här nere, även om det mest är glada pensionärer och "rullisar" vi umgås med:-) Inga snygga spanjorer hänger runtomkring oss i klasar. Inte ens i spridda skurar. Men vi nöjer oss med goa gubbar (röda!) som synes:-) 
 
Idag har jag varit på en långpromenad uppe på berget igen. Sen en promenad till en strand mot  Las Americas, där det var mer i lä (annars blev man sandblästrad pga dagens hårda vind). Lugn dag som snart ska avslutas med en middag här hemma på terassen. Livet är lugnt. Jag är lugn. Filisoferar på min nya show mellan varven som ska handla om skam.... 
 
Vad skäms du för?
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: