Antibes

Antibes är varmt och intensivt! Två dagar är allt jag har med Margit och jag ska hinna uppdateras. Många saker görs annorlunda i år. Hon har hittat sätt att rationalisera och har förstås det franska språket som tar henne långt på affärer mm. Däremot har hon en hel del att lära när det gäller datorn:) vi har alla våra styrkor och svagheter! Men det bästa hon har är hennes varma sätt och stora hjärta. Jag önskar henne sköna dagar i Paris med barn och barnbarn! Jag ska ta hand om Rue Sade som om det vore min stora kärlek i livet:)


Förutom att vi har städat, checkat ut och in, storhandlat och pimpat med blommor, så har vi hunnit ut på marknaden. En väska, två klänningar, ett par skor och ett armband senare konstaterar jag att jag verkar tro att jag blir rik när jag kommer ner till rivieran. 
Så nu blir det åtstramningar! 
(Uh, skulle ta en bild av mig själv med indragna kinder. Men jag besparar Er den selfien. När man ligger ner i sängen, bloggar via mobilen, med dubbla kuddar och hakor, kan man inte symbolisera "åtstramningar"),

Bara för att fortsättningsvis låta pengarna flöda, åt vi på Le Brulot ikväll. Den klassiska ankan!
Här Margit och en svensk tjej bosatt i England, Paula )





Nåväl. Livet är gott! Jag återkommer!

1 Lotta:

skriven

Love your life darling.
Kan vi byta ;-)

Hälsa Margit

Kram
Lotta H


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: