Fläckar

En dag som inte innehållit så mycket mer än städning, mat och handling. Min första frukostgäst ville ha frukost före 08, vilket innebär att jag steg upp 06.30. Sen behagade den sista att trilla in runt halv tio. Vilket gjorde att jag hade frukostbestyr i fyra timmar innan jag var klar. Sen städning av rum, då det kom fler gäster idag.  Sen ett nytt försök på dammsugarpåsar och jag tror jag har löst det nu! Måste bara "klippa till" den lite. Håller tummarna!
Sen fick jag sitta och vänta på tvätt-leverans, som kom senare än lovat. Men det var nödvändigt. Inte ett enda påslakan kvar. Det är sånt som kan stressa en B&B-värdinna. Utan sängkläder går det ju inte att hyra ut rum! Och häromdagen då det regnade, blev det lite extrajobb, då det regnat in och blött ner några sängkläder. Jo, det var regn. Ibland är ju blöta fläckar på sängkläderna nåt helt annat i hotellbranschen under semestertider. Eller säkert under alla tider på året.. Nä nu byter jag ämne. Mina barn läser ju det här också.

Fast liiite kopplar jag ihop nästa stycke med ovanstående.
Jag såg ett par på stranden idag (jo jag hann dit mellan 17 och 18. Ett dopp och sen ett avsnitt av Sommar i P1 med Timbuktu i lurarna. Lyssnarvärt!) 



Ja, det är klart man ser par på stranden, hela tiden. Men just det här paret måste ha varit mycket…upplustade, av varandra… man vet inte riktigt säkert vad som hände där under badhandduken och parasollet. Sen på väg hem såg jag ett par duvor som hade lite kurr-kurr. Men när jag sen kom in i köket och såg att t.om bananflugorna jobbade på att föröka sig, så tänkte jag att någon försöker säga mig något! Vad ska jag inte spekulera högt i.

Nä, nu ska jag faktiskt göra mig snygg och gå ut i kvällen. Utan kofta, strosa runt,, äta en bit mat och trivas med tillvaron. Lämnar min kille hemma. Mr fläkt:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: