Hem

Så var resan till Antibes avslutad. För den här gången. Har redan bokat ny biljett hit i september:) hann inte allt jag hade tänkt göra, då det alltid är mer jobb än man tror. Så nästa gång blir det lite mer ledigt och nån fler utflykt. Tar med mig dottern då också <3.   Här en bild från ifjol...

Jag och Margit hann snabbt uppdatera oss igår kväll om både huset, livet och kärleken. Eller avsaknaden av kärlek. Låter ju grymt hör jag ...jag menar en relation! Kärlek har vi ju massor av i våra stora familjer! Och kärlek bland vänner. Men ni fattar....

Det var lättare att avhandla huset: "slut dammsugarpåsar", "slut bläck i skrivaren", "slut kaffe" (som måste inhandlas i Nice..!) ..."och diskmaskinen gav upp igår", "utebelysningen måste fixas" osv. Hon lär inte bli sysslolös trots att det är mindre folk i huset nu...
Tänk att allt yttre, praktiskt arbete är så mycket enklare att handskas med än det inre arbetet!  Kanske är det därför folk (inkl jag själv) jobbar så mycket...?!

Nåväl, allt har rullat på bra med resandet, trots att jag suttit bredvid småbarn på bägge flygen och att anslutningsflyget var bokat liiiite tight. Så jag fick springa mellan terminalerna. Nä nu överdrev jag....jag sprang inte. Jag gick fort.  (Ni som känner mig vet att jag inte kan springa.)

Blev hämtad på flyget av Simon och Jenny och dessutom bjuden på mat hos dem! Sen anslöt Linda-Marie och Thomas och jag bjöd på chokladcroissanter som jag släpat på hela dagen. Inhandlade i morse på Rue Sade. Gött!

Kom hem till stugan och gick ett varv och andades in frisk luft. Som vanligt: borta bra men hemma bäst!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: