Kritisk

Idag har jag nästan tränat. Eller varit nära träning i alla fall.

Ett par av gästerna hade varit ute på en joggingrunda och avslutade med övningar uppe på terassen. Alltså träning.
På terassen där jag redan satt och åt middag (mitt vita ben som matchar det beiga kaklet, syns i nederkant på fotot ovan.)

Eller middag...mer försenad lunch. Jo, den här dagen rann iväg också, nya gäster som kom, handling (det går mkt mat nu med många gäster) och fortsatt sökande efter de där jävla dammsugarpåsarna. Även om det går mycket lättare att söka nu när jag vet vad jag ska fråga efter. Och ja, ja…! Jag råkade hamna på nån favoritbutik och shoppa lite idag också. Det är lätt hänt här...

Nåväl, det var en rätt märklig upplevelse att sitta och äta körsbär och se på när folk gör armhävningar och situps. Min inre självkritiker tog sig nya uttryck. Jag tycker mig ha "tämjt" den rösten inne mig rätt hyfsat och tänker allt som oftast att jag är bra som jag är! Men här i Frankrike i allmänhet och idag i synnerhet, har jag haft en volymknapp, ställt på högsta, och tyckt till om allt och alla. Bara inne i huvudet så klart.
•hur tänkte den där människan, när den klädde sig i morse?
•Vet hon inte att celluliter syns när man har vita tights i syntetmaterial?
•Vilken ful frisyr!
•Hur de låter mot sina barn! Skärp Er!
•Oj, vad trött och tärd du såg ut…
•jaha, här har vi en smygalkoholist..
•Vet du vad en deo kan göra för din doft?!
•Hmm han har säkert tandläkarskräck. 
*Tigga med en cigg i munnen..? Tror du jag vill bidra med pengar till ditt beroende?!
•Men kan man inte bjuda på ett leende ens när jag handlar?
• och så vidare..,

Märkligt att det ryms nåt annat i huvudet idag. Tur att inte alla dagar är såna här. Men kanske har ni tänkt så nån gång också?! Men tack och lov, för det mesta surrar det glada tankar i huvvet. Kanske jag skulle behöva lite ledigt...?!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: