Överkalix

Jag är i Olas hemtrakter och blir presenterad för släkten. Det är många att hålla reda på och jag slocknade som ett litet barn på kvällen. (Den här bilden från vår semestervecka på Gotland. Han måste ju roa sig med nåt medan jag sover.)

Undrar just om jag alltid ser så där sur ut när jag är avslappnad...?!

Nåväl. Ett besök i Överkalix innehöll både roligheter och äckligheter. Det äckliga först:

Min hund. Alma. Här oskyldigt mysigt vilandes innan vi åkte in till "byn" och gick ut på promenad. Och vid älvkanten brukar hon ju få bada, så lika oskyldigt släppte jag iväg henne. Vad jag inte visste var att någon lämnat en typ gädda i vassen. Som legat där lääänge. Och vem hittade den och rullade sig i det som var kvar av den...?!
Alltså...hur det luktade måste jag lämna oskrivet för jag har inte ord för det.  Men resten av dagen har bestått i att hitta nåt som tar bort liklukt. 
För att ta oss "hem" (Till Olas syster och en dusch) så var jag tvungen att ta bort det värsta i älvvattnet, för att ens kunna ta in henne i bilen. 

Nåväl. Nu är hon klippt och duschad. Och jag ska ta en bastu. 
Men vi hann med "roligheter" också! En fika på det anrika "Brännvalls"

Och Ola hittade snyggaste kostymen på klädaffären Engströms! Vi har letat kostym på många ställen i Sverige, men så fanns den på en märkesbutik i Överkalix! Vi ska ju på bröllop snart... Min sons:)

Här är Ola och hans fina syster Maj-Britt:)


Fina både enskilt och tillsammans!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: