Nystart

Dags att skaka liv igen i bloggen. Just nu bara för min egen skull så jag kan sortera i allt som hänt senaste tiden. Kanske för att senare titta tillbaka och förstå.
 
Semestern med Ola var bra med bilsemester till Gotland, Malung och Övertorneå. Fast egentligen vilade jag inte så mycket som jag kanske skulle ha gjort. För jag hade en deadline för ett "sommarprat" som skulle spelas in dagen efter vi kom hem från Malung. Så jag skrev och skrev. Det slutade i ett "Summertalk" som blev en podd på P-town. Det går att lyssna på: http://p-town.se/summer-talks-1-asa-ivarsdotter/
 
 
Och så skulle jag medverka i Piteås egna "Allsång med Anders Lundin", och det var väldigt roligt, men tog förstås sin förberedelsetid. Hade förberett mig med typ tre alternativ, för att känna in stämningen och stunden. Valde det jag trodde mest på och det gick hem (Torgny Lindgren...s okända syster Dagny Lindgrens prosa). Där dök även Belinda Bengtsson upp och filmades och fick enorma antal klick på facebook:
https://www.facebook.com/dansarochler/videos/10153370368726620/?pnref=story 
 
Men här allsång alltså med sjävaste Lundin. Roligt!
 
Lite ledighet och mys med familjen också, här på café Pensionatet:
 
och några riktigt svarta dagar med en mycket sjuk syster... som jag har valt att inte ta upp här och nu.
 
En golfkurs och några golflektioner med min egen "PRO" - Ola. Även Simon och Jenny testade:
 
Sen skulle jag själv hålla i allsång, den här gången på Hägnan i Luleå med Hep Stars som dragplåster. Tur det för vädret var som det brukade den här sommaren...
 
Svenne bakifrån:
 
och så de här två godingarna: Britta och Magnus:
 
Sen bussresa ner till Umeå, här tyckte jag att solen ändå sken på mig:
(men hemma hade det varit katastrof med ett syskonbarnbarn som dog vid födseln. Så egentligen var jag nog rätt sliten vid den här tidpunkten)
 
och väl framme i Umeå var det jobb i 8 dagar på Stora Nolia. Många goa minnen därifrån. Laga mat med Gustav Trädgårdh:
 
Ta hand om logen och artisterna:
 
Smaka på blommor (det lite flummigare inslaget...)
 
och så superbokningen Samuel Hallelujah Ljungbladh:
 
Bästa tekniken och teknikerna från USTAB:
 
och så den "märkliga" upplevelsen med låtsasinstrument och singback med "Cotton Eye Joe". Bar omkring stolar och ordnade växel och kaffe mer än jag var konferencier för det här gänget i a f:-)
Konstig bild, men väldigt trevliga människor. Just här påminner han om USTABs egen Acke:
 
Så vinka hej då till Nolia och dra norrut:
 
 
...och direkt kasta sig in i årets stora happening: Bröllop mellan Simon och Jenny! Den här bilden tog jag bara med mobilen och jag tycker den är så vacker! Detta vackra par!
 
Några till:
 
 
 och sen då...? Så levde de lyckliga i alla sina dagar <3
 
Fast sen...blev jag sjuk. Det får nästa inlägg handla om.... kanske.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: