En resa

Ett långt-och-längesen-sist-inlägg, här på bloggen som idag handlar om olika sorters framgång. 

Olof Röhlander skriver i hans "Veckans peptalk" om att unna andra framgång, som börjar så här:
"Jag kom att tänka på en sak häromdagen. Jag hade precis fått ett positivt besked och började fundera på vilka jag kunde berätta detta för utan att de skulle bli missunsamma eller tolka det som onödigt skryt. Då insåg jag att ett verkligt mått på personlig mognad är hur mycket du unnar andra framgång. ..."

(Hela texten här:)
http://www.anpdm.com/newsletterweb/444558417342445A4772444559/41425F437443445C457847465B4071

Härmed unnar jag, och firar med alla som gjort och gör "karriär", både själsligt, yrkesmässigt, fysiskt eller mentalt. För "framgång" syns inte alltid på utsidan. 
Några kvinnor jag tänker spontant på är:

Mona Ivarsdotter, min modiga, ärliga härliga syster, som aldrig låter "surdegar" ligga och växa. Som jag alltid kan lita på och där inget sopas under mattan, trots att det ibland vore bekvämast:) hon har även övervunnit motståndet hon tidigare haft mot män, och bor nu ihop med en härlig Lasse. 
Förstås är alla mina syskon på min "framgångslista" 💕

Mina barn givetvis... och just nu min dotter Linda-Marie som i dagarna ska vara i kontakt med urkraften i sig själv och föda ett barn❤ tala om framgång...! 

Nina-Kristina Berglund som vågar satsa allt i en bransch där det finns enormt motstånd från "jättar" och där hennes djupa kunskap ibland ifrågasätts av etablissemanget. Och där "för mycket" engagemang och själ & hjärta, väcker misstankar och missunnsamhet av traditionella "anti-tanter" :)

Jag tänker också på Christina Skoog som förverkligat en storslagen dröm som gynnar så många i vår lilla landsända, och som givetvis hyllas men som också möts av hinder och kritik.. 

Och så tänker jag på Monica Lindgren som så modigt berättat om nåt viktigt på riktigt, i föreställningen "Lyckligare nu" där nåt sjukt och jobbigt blivit ljust och framgångsrikt på många plan!

Och på Birgitta Östlund som valde den alternativa vägen - vitaminer istället för mediciner - som visade sig vara en framgångsväg, fysiskt, mentalt och själsligt! ...så levnadsglad och positiv människa, trots hennes stora förluster i livet. Och trots att hennes framgångar provocerar några..;)

 Min egen framgång firar jag stort med några. Men just nu är min framgång att jag numera kan släppa oro/tankar och slippa älta det som varit. Eller det som ska komma. Och så har jag börjat tro på min egen inneboende kraft och det är otroligt befriande och det skapar så många vackra ringar på vattnet! 

Så kom ihåg att fira och uppskatta det som är bra i livet - "det du ger din uppmärksamhet växer" :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: